19/11/14

Κότες αυθεντικά αλανιάρες

Κοντά στο χωριό μου. Αρχείο Τροφοσυλλέκτη

Οι νύχτες πάντα είναι ιδιαίτερα θορυβώδεις στο χωριό: αλυχτίσματα αδέσποτων σκυλιών, παραπονιάρικα ουρλιαχτά τσακαλιών και γύρω στις 3 τη νύχτα, ακούγονται οι  φωνές του κόκκορα και της κότας, απ΄τα κοτέτσια στους κήπους και στις αλάνες. Τα απομεσήμερα του φθινοπώρου τα κακαρίσματα με ειδοποιούν να επισπεύσω τις αγροτικές εργασίες, λόγω της επικείμενης βροχής, πριν ακόμη σταθεί  το συννεφάκι πάνω από το κάστρο της Καρύταινας. Αυτές οι κότες είναι ελεύθερες, δεν ζουν στα βρώμικα πτηνοτροφεία με τις λάμπες. Αυτές οι κότες ξεχωρίζουν τη νύχτα από την ημέρα και τα γυρίσματα του καιρού. Δεν κάνουν αυγά κάθε μέρα στα μεγάλα κρύα του χειμώνα. Βόσκουν ειρηνικά μαζί με  πάπιες, γαλόπουλα, χήνες και κάνουν παρέα με σκύλους και γάτες.
Η γειτόνισσά μου λατρεύει τις κότες της. Τις αφήνει  να απολαμβάνουν την ελευθερία τους, να τριγυρίζουν τσιμπολογώντας σκουλήκια, καρπούς και σπόρια ακατάπαυστα στη μεγάλη αυλή της.  Πάντα  κάτι από το γεύμα της πηγαίνει στις  κότες της, ρύζι, ψωμί, ένα κομμάτι καρπούζι, σπόρια από τα πεπόνια και από τα κολοκύθια, φλούδες από τα αχλάδια και τα μήλα. Της αρέσει τ' απογεύματα να κάθεται στο σκαμνάκι της, στην αυλή του σπιτιού της και να μοιράζεται τον πασατέμπο της με τις αγαπημένες της "φίλες".
- Οι κότες εκτός από ελευθερία, θέλουν και περιποίηση, επαναλαμβάνει συνεχώς. Θέλουν χτένισμα για να μην πιάνουν ψείρες, καθαρό κοτέτσι για να μην αρρωστήσουν και φρέσκο νεράκι. Τα καλύτερα καλαμπόκια τα έχω για τις κότες μου, τονίζει με υπερηφάνεια, προσθέτοντας:
- Καμιά καλή νοικοκυρά δεν ταΐζει τις κότες της με αυτές τις έτοιμες τροφές, που  μαλακώνουν και κάνουν "ροζουλί" το κρέας τους.
-Είμαι περήφανη που γυαλίζουν τα φτερά τους από την καθαριότητα, που μου κάνουν κάθε μέρα αυγά, που είναι ζωηρές και κακαρίζουν ελεύθερες.
-Είναι αυθεντικά αλανιάρες! θέλουν 39 λεπτά βράσιμο στην ταχύβραστη για να φαγωθούν!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου